Dialog Hari Ni

Sebenarnya dialog hari Sabtu, 2 Ogos.

Kami sekeluarga tengah minum2 di Delifrance kat Ampang Point, bila sorang perempuan (india) lalu depan aku dan senyum kat aku. Aku rasa macam kenal, tapi tak berapa ingat kat mana aku jumpa awek ni. So, aku senyum dan angkat tangan to acknowledge her.

Kak Ngah: Sapa tu Baba?
Aku: mmmm...entah awek lama kot? Baba pun tak ingat...


Budak-budak tiba2 excited, berebut2 nak bercakap...

Kak Long, Kak Chik: Ibu, Baba ada awek, Baba ada awek..
Ibu: Baba tu memang.....ramai sangat awek sampai tak ingat
Aku: Aaaa....sapa awek tu? Macam familiar aje....
Ibu: Itu pun lupa ke? Tu kan owner kedai (groceries) kat Ampang Putri
Kak Ngah: Apa la Baba...pelupa
Aku: Ya la ramai sangat....(saja melayan budak)
Abang Akmal: Ha! Baba ada awek, nanti macam Atuk; Ada nenek dengan nenek mama!


Aku tergelak besar...tak sangka pulak budak2 ni dah faham yang Atuk dia ada dua rumah.

**Owner groceries shop kat Ampang Putri tu memang dah cam muka aku. Maklum lah semua anak2 aku tu lahir kat situ. Setiap kali ke Ampang Putri, kira kedai tu wajib kena singgah - budak2 nak beli macam-macam. Kadang2 dia boleh tanya...."ada baby lagi ke?"

Comments

pB said…
orghe kato ,

skalo orghe klatae ni , kalu bab nikoh duo ni , dio srupo virus . Senae jangkit jangkit ...





hmmmm .....
hmmmmmmmm......
hmmmmmmmmmmmm.......
PB: memae senae nok 'jangkit ko orghe hok suko cari 'nyakit.
shafarina said…
Nasib baik tak jumpa kat APSH.

Kalau tak sure keluar 'Baby baru lagi ke?'

:D
IBU said…
Ahah ... that lady, yes!! Must be the one of the most well knowns from Ampang Put3 (other than Dr Jemilah). Hehehh!!

All my 3 boys were delivered there too.

Eh! Ke Ampang put3 lagi? New addition coming soon?

Popular posts from this blog

Selamat Hari IBU

Kisah Ibu dan Anak

Mental Blogging