Mana Hati dan Perut Mu

Siapa yang tergamak buat kerja macam ni?

Kind twist of fate for infant

MUAR: The smile said it all. The baby had been left for dead but fate smiled on him when lorry driver Norazli Motohar, 26, and his assistant Remy Abdul Samad, 26, decided to take a rest at a secluded spot near the Tanjung Agas dumping area yesterday morning.

Remy noticed a green-coloured sports bag on top of the heap of rubbish. It was just around 10am and Remy thought it was their lucky day as there could be some valuables and possibly money inside it.

As he was walking towards the site, he saw the bag move. Startled, he rushed back to alert Norazli. They returned and unzipped the bag and what they found inside was the last thing they expected to find.

The baby, a male with its umbilical cord still intact, was wrapped in a white piece of cloth. The bag had been lined with a sarong to keep the baby comfortable.

The Star,


Siapa yang sanggup memperlakukan begitu terhadap seorang bayi yang baru berumur beberapa hari? Apa lah dosa bayi ini. Setakat hari ini, bangsa bayi yang berkulit cerah ini masih belum dapat dipastikan lagi.

Anak2 ku,

Kalau diikutkan hati yang sakit melihat perlakuan ini, Ayah rasa nak kutuk, nak marah, nak tendang, nak terajang orang2 yang tak de hati perut macam ni.

AstaghfirulLah hal 'Azim, AstaghfirulLah hal 'Azim, AstaghfirulLah hal 'Azim. Tapi Ayah hanya mampu beristighfar di bulan yang mulia ini. Semoga tuhan menjauhkan perlakuan terkutuk ini dari kalangan keluarga kita.

Comments

CikNi said…
sori x baca paper- maknanya baby tu still hidup ye? Alhamdulillah. Tapi kesian kerana dia akan membesar tanpa mengetahui siapa ibu bapa dia. Semoga Allah ketemukan dia dgn family angkat yg baik.

Manusia berhati binatang, apa salahnya kasi kat orang, ramai lagi yg nak anak tp tak dpt. Inilah manusia akhir zaman.
Cikni,

Memang dah akhir zaman...

Popular posts from this blog