UPSR....Oh UPSR

Maka hari ini bermula lah pertandingan UPSR.....dan berapa ramai ibu bapa yang mengambil cuti untuk semata-mata untuk bersama-sama menunggu di pintu masuk sekolah?

Dan Kak Long seperti biasa....,almost looked indifferent; seolah-olah tak ada apa-apa yang luarbiasa tentang UPSR. Setiap kali ada sepupu atau pakcik/makcik dia cakap "good luck", Kak Long hanya mendengus macam tak berapa suka. Sometimes its difficult to understand what is in the mind of this young lady.

Baba tak tahu dah nak cakap apa, hanya mendoakan yang terbaik buat anak Baba yang sulung ni. Dua malam lepas, Ibu, Baba dan adik2 ramai-ramai pakat baca Yaseen dan doa selamat selepas kami berjemaah Maghrib. Sekurang-kurangnya Kak Long tahu dan faham - kami sekeluarga sentiasa bersama berdoa untuknya dan ingin menyaksikan dia berjaya dalam UPSR. Selebihnya adalah berkat hasil usaha Kak Long sendiri.

So Good Luck Kak Long, semoga Allah memberikan hidayahNya untuk Kak Long menjawab soalan peperiksaan dengan tenang dan baik. InshaAllah.

Comments

shafarina said…
Good luck Kak Long. Saya akan merasa debarnya tahun depan pulak.
Justiffa said…
Good luck to Kak long osso. alhamdulillah akak dah xde school going kids tp doa utk kejayaan anak2 masih berterusan.

Masa akak dulu i tried my best to fast the days that the kids periksa, as a show of support & dgn harapan doa org berpuasa lebih makbul, wallahualam.
Cik Wan: Thank you. Tahun depan I ada sorang lagi ambik UPSR!
Akak RK: Thanks. Yes, I am fasting too; sementelah ni bulan Syawal...semoga lebih keberkatan, InshaAllah.
MA said…
I pulak terus demam -- huhu, tatau lah mana satu - stress anak nak periksa or stress masuk kerja lepas cuti lama!

Apa-apa pun doa semua yang terbaik untuk anak-anak kita. Good luck, Kak Long!
pB said…
tahun ni ada sorang UPSR

tahun depan 2 orang PMR

Popular posts from this blog

Selamat Hari IBU

Kisah Ibu dan Anak

Mental Blogging