Tuesday, March 18, 2008

To My Dearest

Happy birthday Sayang,

I love you
I love you
I'm so in love with you.

Thank you for being my Wife
Thank you for being my roommate
Thank you for being my housemate
Thank you for being my soulmate

Sunday, March 09, 2008

GE2008 - PRU12

Some people may still thought that they were dreaming when they woke up this morning and realised that their own states are now being ruled by the coalition of opposition parties. It may take time to have that fact sink in the people's head.

While BN retains the federal government; BN lost Five (5) states. Yes read that again, 5 states; I am not kidding. PAS retains Kelantan in a more comfortable margins and the oppositions took control of Selangor, Penang, Perak and Kedah.

BN wins federal govt but opposition takes five states

MYT 5:55:52 AM

KUALA LUMPUR: The Barisan Nasional will form the next Government as it has won more than half the parliamentary seats.

However, the coalition suffered some of the greatest defeats in its history. Barisan Nasional chairman Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, in accepting the results, said this was clear proof of democracy at work in the country.

Among the results yesterday were:

  • The Barisan lost Kedah, Penang, Perak and Selangor,
  • PAS strengthened grip on Kelantan,
  • Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Datuk Seri Najib Tun Razak and Datuk Seri Ong Ka Ting won in their seats,
  • Among ministers who lost their seats were Datuk Seri S. Samy Vellu, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Datuk Seri Zainuddin Maidin,
  • Gerakan acting president Tan Sri Dr Koh Tsu Koon lost to Dr P. Ramasamy in the Batu Kawan parliamentary seat.

Meanwhile, party leaders urged for calm and police have banned all victory celebrations.

On Kelantan, a day before the polling day, the people in Kelantan knew that the GE2008 would be the dirtiest ever general elections and they resigned to the fact that they might not able to stop the phantom/clone voters so what they did was they held a massive sembahyang hajat session lead by Tuan Guru himself. The Sultan Mohamed IV stadium was filled to the brim.So as other places.



My brother told me, the people were upset with SPR's alleged collaboration with the ruling party on the phantom voters/clone voters issue. They put up a banner that reads,

"Demo ado SPR, kito ado TUHE (Tuhan)"

Like I said earlier, apa pun perancangan manusia, kita tidak akan dapat melawan perancanaan Tuhan. ALLAH adalah sehebat-hebat Perancang.

And in Kelantan, in particular, the people know and they understand this concept of God is Great very well indeed.

I wanted to blog more, but today, this whole Sunday I will be spending the whole day finalising documents to be sent to a client's solicitors in NZ. They were expecting the documents by 9.00AM tomorrow NZ time. And they are 5 hours earlier than in KL.

Have a good day folks. Now go and get your newspapers!

Saturday, March 08, 2008

Kelantan GE2008 - PRU12

Takbirrr!!!

PAS retain the government in Kelantan. AlhamdulilLah.

Quick news from Harakahdaily here.

Interesting results coming in as I blog. BN already admitted defeat in Penang. Samy Vellu lost in Sungai Siput and as at 10.35PM, votes were being recounted.

Takbirrrr.

Thursday, March 06, 2008

GE2008 - PRU12

Hasrat untuk pulang menjengok tanah tumpah darahku tak kesampaian sebab tak ada tiket kapal terbang. Memang aku ada berjanji dengan Abang aku di kampung untuk pulang menjengok keadaan di Pasir Mas khususnya dan di Kelantan amnya untuk melihat dan merasai sendiri kehangatan Pilihanraya ke-12 kali ni.

Malang sekali, tiket MA*S dan Air*Asia sudah kehabisan. Tiket Fire*fly walaupun masih ada, masa berlepas dan pulang pulak tidak sesuai. Jadi frust jugak lah sebab tak dapat balik.

Mengapa penting aku nak balik sedangkan aku mengundi di Parlimen Ampang dan DUN Bukit Antarabangsa? Seperti aku katakan, ianya semata-mata untuk merasai kehangatan pilihanraya di peringkat akar umbi.

You can only feel the sentiments, the solidarity and the 'thinking' of the people of Kelantan if you are there, right in thick of the action; and not from what you read in the major newspapers or from what they dish out in the TVs.

Ini semua adalah berdasarkan kepada pengalaman aku sendiri. Pada tahun 1999 dan 2004 aku berkesempatan untuk pulang meninjau keadaan di Kelantan. Setiap kali ada pilihanraya umum, puak2 UMNO dan sekutu dalam BN akan mencanangkan bahawa mereka sangat yakin akan dapat merampas Kelantan dari PAS. Keyakinan ini berada di tahap tertinggi pada pilihanraya tahun 2004. Jika berpandukan kepada laporan akhbar pada ketika itu, memang seolah2 BN boleh sapu bersih keseluruhan kerusi Dewan Undangan Negeri, tapi bila aku balik dan melihat sendiri keadaan di Kelantan, aku pulang ke KL dengan hati yang yakin BN masih tak boleh rampas tampuk pemerintahan Negeri Kelantan.

Dan memang betul jangkaan aku, bila keputusan pilihanraya tahun 2004 diumumkan, Kelantan masih milik PAS walaupun majoriti kerusi DUN merosot. Kerusi yang dimenangi calon BN pun menghadapi tentangan sengit dengan perbezaan undi yang tidak banyak.

Mengapa aku begitu yakin Kelantan masih dalam genggaman PAS pada tahun 2004?
(Tahun 1999 memang tak payah cerita lah sebab masa tu sentimen anti-M terlalu kuat).

Jawapannya ialah ia berdasarkan kepada sambutan orang ramai terhadap ceramah PAS di setiap tempat yang aku sempat kunjungi. Setiap malam, orang kampung yang datang hadir di ceramah PAS berduyun-duyun tanpa dipaksa, tanpa perlu diangkut dengan bas free. Sedangkan sesi ceramah BN kebanyakkannya dibuat disebelah siang hari; samada perasmian jambatan la, acara pecah tanah la....semuanya melibatkan jabatan kerajaan yang mana kehadiran adalah diwajibkan.

Pada masa tu, ada satu tempat ceramah di sebuah kampung di dalam kawasan Rantau Panjang yang aku sempat pergi. Kampung tu aku pun tak tahu kewujudannya. Memang jauh dari jalan utama. Aku dan Abang aku (dan seorang lagi kawan) perlu melalui dua kampung lain sebelum sampai ke tempat ceramah. Sampai di satu kawasan, kami dinasihatkan oleh petugas PAS untuk parking kereta dan meneruskan perjalanan dengan berjalan kaki kerana kereta dah tak boleh masuk. Dah jem. Kami menapak.....berjalan hampir 3 KM dalam gelap, kerana sepanjang jalan ke tempat ceramah tak ada lampu jalan. Bayangkan berjalan dalam gelap beramai-ramai. Masa tu aku tak tahu kat mana tempat ceramah. Just followed the crowd. Sesekali jalan diterangi oleh motorsikal yang lalu dan bila motorsikal tu dah ke depan, gelap pekat. Hanya diterangi dengan lampu suluh orang kampung dan api puntung rokok.

Malam tu Tuan Guru bagi ceramah dengan beberapa yang lain termasuk dari PKR. Kesimpulan aku pada masa tu - kalau lah orang-orang ni sanggup datang dari jauh, sanggup berjalan kaki dalam gelap 2-3KM semata2 untuk mendengar amanat Nik Aziz tanpa paksaan dan tanpa imbuhan, memang BN masih jauh dari merampas Kelantan dari PAS. Dan Aku tak silap.

Jadi tahun ni macam mana? Take this from me: BN could wrest control of Kelantan from PAS only and only if they use the dirty means. Pengundi hantu, tentera ada 2 ID (baca disini) dan macam-macam lagi.

Apa pun perancangan BN untuk menawan Kelantan, kita hanya berserah kepada Tuhan. Ingat, Allah itu adalah sehebat-hebat Perancang.

Tuesday, March 04, 2008

What the Hell is this?

UPDATED @ 04-03-2008 @ 9.03PM

Press statement from Husam Musa in response to the cancellation of use of indelible ink.

HarakahDaily.Net, timestamped 7.12PM

Batal dakwat kuku: Bertenang dan tingkat usaha untuk menang

Abdul Halim Mohd Rashid

Tue | Mar 04, 08 | 7:12:42 pm


KOTA BHARU, 4 Mac (Hrkh) - Sambil menyifatkan pengumuman Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membatalkan penggunaan dakwat pada kuku dalam pilihan raya umum 8 Mac ini bukan sesuatu yang memeranjatkan, Naib Presiden PAS, Datuk Haji Husam Musa meminta ahli-ahli dan para penyokong parti-parti pembangkang terus memberikan tumpuan kepada kerja-kerja pilihan raya.

"Bertenang dan tingkatkan tumpuan untuk mencapai kemenangan," kata beliau.

Ditanya mengenai tuduhan bahawa Barisan Nasional (BN) telah mencetak ribuan t-shirt Bersih dan dipercayai akan digunakan untuk mencetuskan huru-hara dalam pilihan raya ini, Husam tidak menolak kemungkinan berlakunya tindakan itu.

Beliau meminta semua ahli dan penyokong pembangkang berhati-hati dan jangan terpedaya dengan sebarang provokasi.

"Sebelum keputusan pilihan raya diumumkan, kita hanya mengambil bahagian dalam pilihan raya. Itu sahaja," tegas beliau.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini membatalkan cadangan menggunakan tanda dakwat kekal di kuku atau jari tangan pengundi pada pilihan raya umum Sabtu ini.

Pengerusinya Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman ketika mengumumkan perkara itu mendakwa, keputusan itu dibuat pada mesyuarat hari ini berasaskan nasihat dari segi perundangan serta aspek ketenteraman dan keselamatan awam.



This is certainly too much.


Original Posting

Breaking news. The Star, timestamped 5.55PM.

EC CANCELS USE OF INDELIBLE INK

PUTRAJAYA: The Election Commission has cancelled the use of indelible ink in polling this Saturday, citing public order and security reasons.

Its chairman Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman said following a meeting held Tuesday, the EC was obliged to make a firm and final decision to ensure the smooth conduct of the 12th general election.

He said provisions to the law needed if the ink was to be used still could not affect the constitutional right of a voter to cast his vote, even a person whose fingernail had been marked with indelible ink or one who refuses to have his or her fingernail marked this way.

"From a practical point of view, the issuance of a ballot paper to such a voter would render the EC's proposal meaningless and will not bring about a positive result, whilst having the potential to create misunderstanding as well as altercations and arguments at polling stations," he said.

The Federal Constitution gives you the right to vote, and a black mark on your fingernail should not bar you from exercising this right, he said.

Abdul Rashid said there were also reports made to the police confirming that certain irresponsible quarters had purchased indelible ink from abroad with the intention of creating confusion and suspicion as to the status of voters.

"The EC views these issues seriously as the election process and public order and security cannot be compromised," he said.

The use of indelible ink was first proposed last June to safeguard against multiple or phantom voting. Abdul Rashid then said that the system would be subject to amendments to the Election (Conduct of Election) Regulation 1981.

He said indelible ink had been chosen over other measures, such as a biometric system working off the MyKad (chip-based identity card carried by all Malaysians above the age of 12) because such such smartcard readers would have cost about RM60,000 each, and every voting stream would have to be equipped with one. Using such a system would have cost in excess of RM30mil. The commission bought about 47,000 bottles of the indelible ink, manufactured in India, for RM2mil.


Seriously, what the hell is this? What is happening in this country?

First, they suggested indelible ink;
Then they got the fatwa to confirm that it is OK;
Then they went ahead to import/purchase from India (for RM2.0million and I kid you not);
AND
now they announced that they were scrapping the idea.

I thought it was only yesterday they said that the ink have been despatched to state voting centres.

Prior to the nomination day, the EC came with the ruling on the need of stamping on the statutory declaration for the contestants to comply. After much noise and objections, the EC retract the ruling.

Is the ruling party too afraid of taking the opposition head on fairly?.

Is this something got to do with some of the allegation of potential vote rigging exposed by Husam?.






Monday, March 03, 2008

Anything new?

Finally I have the courage to tweak the header of my blog!.

Taraaa!

The picture shows the kids sitting at our very own 'wakaf' while eating watermelon. From left is Kak Ngah, Akid, Kak Chik, Kak Long and Abang Akmal.


************

Two special dates.

2nd of February is my wedding anniversary. Yesterday marked our 11th Anniversary. AlhamdulilLah.

3rd of February is the birthday of my second daughter. Today Kak Ngah celebrated her 9th birthday anniversary. AlhamdulilLah.

AlhamdulilLah wa SyukurilLah.